Ar kuģīti no Rīgas centra līdz Mežaparkam.

Atzīstos, ka man ļoti patīk ceļot (kas pandēmijas laikā diemžēl bija liegts). Man ceļošana neasociējas tikai ar braucieniem ārpus valsts, mēdzu apceļot arī Latviju, dodoties īsos, 1 dienas, braucienos.

Brīdī, kad pandēmijas laikā daudzi pēkšņā sajūsmā ar saukli “Atklāj Latviju no jauna!” uz lūpām metās iekšā Latvijas dabas takās, pilīs, muižās un šarmantajās mazpilsētās, manī bija neviltots prieks (ka tas beidzot notiek) un arī pārsteigums, ka Latvijā ir tik daudz cilvēku, kas tikai tagad apzinās, kur dzīvo un ka arī šeit pat – Latvijā, ir daudz skaistu vietu, ko redzēt un lietu, ko darīt. Bet kā vēsta senais teiciens – labāk vēlu, nekā nekad 🙂

Atklāj Rīgu no jauna jeb tūrists savā pilsētā.

Ja par Latvijas apceļošanu daudz maz ir skaidrs t.i. braucam ārpus savas ierastās vides – uz citu pilsētu, novadu pēc jauniem iespaidiem, bet ko darīt tiem, kuriem dažādu iemeslu dēļ nav iespējams aizbraukt ārpus Rīgas?

Rīgā dzīvoju jau vairāk nekā 15 gadus un pilsētu it kā pazīstu, bet tad vienā brīdī sapratu, ka zinu tikai mazu daļu no tā, ko Rīga piedāvā. Tāpēc pēdējo gadu laikā ļoti mērķtiecīgi mēģinu šo kļūdu novērst, dodoties padziļinātā Rīgas izpētē.

Liekot roku uz sirds, es varu teikt, ka ir ļoti aizraujoši sajusties kā tūristam savā pilsētā un atklāt to no jauna. Tāpēc – ejiet vienkārši pastaigāties, dodieties ekskursijās (piemēram, Zaļie pārgājieni piedāvā pilsētpārgājienus), apmeklējiet muzejus, izbrauciet ar retro tramvaju vai ar kuģīti pa Daugavu, aplūkojiet, kas notiek ārpus pilsētas centra.

Šoreiz dalīšos ar saviem iespaidiem par manu mini ceļojumu kādā sestdienas dienā, braucot ar kuģīti no Rīgas centra (krastmalas) līdz Mežaparkam. Mana vēlme – apskatīties, kā izskatās Rīga no citas puses.

Mans ceļojums ar kuģīti (Rīgas krastmala – Mežaparks).

Pētot iespējamos variantus, izmantoju River Cruise piedāvāto iespēju līdz Mežaparkam aizbraukt ar mazu kuģīti Agnes . Biļetes iegādājos internetā jau savlaicīgi (ērtāk un lētāk). Biļetes cena vienā virzienā (Rīgas krastmala – Mežaparks) pieaugušajiem ir 9.60 Eur (pērkot uz vietas, cena ir 12 EUR). Patīkama nianse – nopirktā biļete nav piesaistīta konkrētam pulksteņa laikam, bet tās derīguma termiņš ir 15 dienas no iegādes brīža.

Sestdienas rīts. Paredzētais izbraukšanas laiks – 10.30. Kuģīša izbraukšanas vietā ierodamies vien kādas 15 minūtes pirms paredzētā izbraukšanas laika un… liekas, ka viss nokavēts. Uz mazā kuģīša jau diezgan daudz pasažieru. Satraukumam ir pamats, jo sākotnējais plāns šajā ceļojumā doties ar velo ir mazliet apdraudēts. Bet viss notiek pat labāk nekā cerēts, vieta uz kuģīša atrodas kā mums, tā arī pāris velosipēdiem, kurus kuģīša kapteinis palīdz iecelt un noliek tos brīvajā vietā. Papildu maksas par velosipēdiem netiek prasīta (milzīgs paldies par to!).

Tā kā kuģītis ir mazs, tad es neieteiktu doties šādā braucienā lielai cilvēku grupai ar velosipēdiem, jo, iespējams, visus uz kuģīša nebūs iespējas salikt, bet var jau būt, ka ar kuģa kapteini var visu ko sarunāt 🙂

Tūristiem bez velo – kāpiet tik kuģītī un baudiet gandrīz 2 stundu braucienu, skatot Rīgu no pilnīgi citas puses. Un skati ir burvīgi. Vismaz man šķiet aizraujoši redzēt tik citādo industriālo vidi (kuģi, milzu ceļamkrāni, angāri un saplacinātu dzelžu kaudzes).

Laika apstākļi (braucām pašās jūlija beigās) – ir silts (bet ne karsts!), spīd saule, ir neliels vējiņš un pilnīga ceļojuma sajūta. Bet katrā ziņā der atcerēties, ka ir jāģērbjas atbilstoši sezonai un drošības pēc varbūt paķert līdzi kādu vējjaku, ja nu tomēr vējš uz ūdens izrādās aukstāks nekā pirms tam domāts.

Viss maršruts ir tāds, ka ik pa laikam gribās sajūsmā noelsties, vienīgi pats pēdējais posms pa Ķīšezeru ir nedaudz garlaicīgs, jo tur īsti nav ko redzēt, tikvien kā ūdens. Bet priecina doma, ka tūlīt jau būs galapunkts.

Kur un ko ēst Mežaparkā?

Veiksmīgi izkāpjot ar visiem velo no kuģīša, nedaudz pabraukājamies pa Mežaparku. Ceļotājam bez velo tās noteikti būtu pastaigas pa parka celiņiem vai atpūta pie Ķīšezera.

Tā kā jau iesākumā bija doma par pikniku Mežaparkā (šis tas jau ir paņemts līdzi), tad dodamies uz ļoti daudzu iecienīto ēstuvi “Šašliki Mangaļos”, lai līdzņemšanai paņemtu šašliku ar dažādām piedevām. Lai arī interjers ir tāds, ka šķiet esi atgriezies padomju laikos, bet ēdiens ne reizi nav licis vilties –  tas ir lieliski pagatavots, piedevas pavisam vienkāršas un nesačakarētas. Viena vienīga bauda ēdot!

Tiek paņemts vistas un cūkgaļas šašliks, piedevās tomāti, gurķi, zaļumi, maize un tomātu mērce. Viss ir sasaiņots līdzņemšanai.

Dodamies atpakaļ uz Ķīšezera pusi, kur pie ezera ir ierīkotas piknika vietas ar koka galdiem un soliem. Izdodas atrast galdiņu, kas ir pie paša ezera, atstatus no citiem atpūtniekiem un pikniks var sākties!

Galdā tiek celts Mangaļu šašliks, visas piedevas, kā arī līdzi paņemtās ogas (desertā) un pesto. Tagad, skatoties piknika bildes, man siekalas ir līdz zemei, cik tas bija garšīgi 😀

Ja tomēr gribās ko citu, tad parka teritorijā vai pie tās ir vairākas kafejnīcas vai arī var sastapt kādu no šobrīd populāriem ēdienu busiņiem, kas piedāvā dažādas uzkodas vai/un fast food.

P.S. Manas bērnības atmiņas par Mežaparku ir pavisam vienkāršas – Zooloģiskais dārzs un cukurvate (komplektā ar lipīgiem pirkstiem, nosmērētu muti un, iespējams, arī netīrām drēbēm). Šī ceļojuma laikā es to nepagaršoju. Varbūt citreiz.

Atpakaļceļš no Mežaparka.

Pēc sātīgām pusdienām un braukāšanos pa Mežaparka ieliņām, ir laiks doties mājup. Tā kā esmu ar velo, tad diezgan loģiski, ka braucu ar to uz mājām. Bet principā ir vairāki veidi, kā nokļūt atpakaļ uz Rīgas centru:

• arī atpakaļ no Mežaparka var doties ar kuģīti,
  • ar sabiedrisko transportu t.i. 11. tramvaju,
  • var braukt tālāk ar velo, ja jau tas ir paņemts līdzi ceļojumā (kā to darīju es),
  • bet, ja ir vēlme pēc smalkāka ceļojuma noslēguma, tad var sagaidīt retro tramvaju un braukt līdz pašam Rīgas centram. Tramvajs kursē no 1. maija līdz 28. septembrim katru sestdienu un svētdienu, kā arī svētku dienās, no Ausekļa ielas caur Radio loku uz Mežaparku un atpakaļ.

Izklaides un atpūtas iespējas Mežaparkā.

Lai arī atpūtas iespējas ir visdažādākās, pirmā lieta, kas man pašai nāk prātā, pieminot Mežaparku, ir Rīgas zooloģiskais dārzs, kurā gan nav kādu laiku būts, bet vajadzētu atkal aiziet. Es domāju, ka šī ir lieliska  mazā ceļojuma sastāvdaļa, ja dodaties tajā ar bērniem.

Tā kā es pati šoreiz neizbaudīju citas izklaides, ko piedāvā Mežaparks, tad, lūk, info par visām izklaides un atpūtas iespējām, ko varat baudīt divatā, kopā ar ģimeni un draugiem – pastaigājoties, piknikojot, skrituļojot, braucot ar velo, ejot “Mežakaķa” trasi un vēl daudz ko citu.

Kopsavilkums. Arī mazs ceļojums ir ceļojums.

Vai es noķēru ceļojuma sajūtu? Pilnīgi noteikti! Vai es brauktu vēl? Noteikti!

Noderīga informācija:

• lielisks veids, kā 1 dienas laikā apskatīt Rīgu no citas puses. Vairāk info par kugīšiem šeit,
  • biļešu cenas (vienā virzienā) pieaugušajiem– 12.00 EUR (abos virzienos – 20.00 EUR), skolēniem/ studentiem (uzrādot ISIC apliecības) –  10.00 EUR, bērniem no 6 līdz 9 gadu vecumam –  5.00 EUR, bērniem līdz 5 gadu vecumam –  bez maksas.
  • biļetes uz kuģīšiem ir ļoti ērti iegādāties internetā ar 20% atlaidi,
  • brauciena ilgums: 1,5 stundas,
  • ceļojuma ilgums ir atkarīgs no saplānotajām izklaidēm (man ceļojuma sākās ap plkst. 10.00, mājās biju ap 18.00),
  • pie Ķīšezera ir labiekārtotas piknika vietas (vasarā iespēja arī sauļoties un peldēties),
  • uz un no Mežaparka var ērti nokļūt ar 11. tramvaju,
  • šādā ceļojumā var doties arī ar velosipēdu.
1 106

Ieraksti savu komentāru

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Šajā vietnē surogātpasta samazināšanai tiek izmantots Akismet. Uzziniet, kā tiek apstrādāti jūsu komentāru dati.